İyimserliği Deneyimleyenlerden Misiniz?

Six Seconds Duygusal Zeka Modelindeki yetkinliklerden biri İyimserliği Deneyimlemek. Günün anlamına uygun bir konu. Nasıl anlamalıyız bu kavramı?

Geleceğe baktığınızda bir çıkış yolu göremiyor musunuz? Geçmişte olan bitenden ötürü başaramam diyerek adım atmaktan vaz mı geçiyorsunuz? Yapabileceğiniz hiçbir şey yok mu? Engellerin tümünü detaylı olarak tarif ederken çözüm yollarını ortaya koyamıyor musunuz? Bizden/benden hiçbir şey olmaz diyenlerden misiniz? Bu iş kesin batar diyerek etrafınızdakilerin şevkini mi kırıyorsunuz? Ne yaparsam yapayım, çalışsam da gereğini yapsam da sonuçlar benim kontrolümde değil, şans işi mi diyorsunuz? Ya da gerçekleri görmezden gelip aklınıza geleni uygulamaya mı meyillisiniz?

Eminim böyle düşünen ve davrananlardan değilsiniz. Geleceğinize baktığınızda onu yönlendirme ve değiştirebilme gücünü kendinizde bulabiliyorsunuz. Gelecekle ilgili sorumluluğu almaktan, onu sahiplenmekten korkmuyorsunuz. Engelleri görürken çözüm yollarının da olduğuna inanarak arayışınızdan vazgeçmiyorsunuz. Çevrenize ve ondan önce kendinize umut aşılıyorsunuz. Proaktif bir şekilde zamanın ötesini görme eğilimindesiniz. Tehditlerle birlikte fırsat çeşitliliğini de görüyorsunuz. Öyleyse İyimserliği Deneyimleyenlerdensiniz.

O kadar da değil, biraz geliştirmem lazım diyorsanız işte birkaç tavsiye:

·         İnsanları iyimser ve kötümser diye etiketlemeyin, olaylara cevap veriş şekillerine iyimser veya kötümser diyebilirsiniz.

·         Kötümser duygularınızı anlamaya çalışın. Umutsuz hissediyor musunuz?

·         Zorluklarla veya başarılarla karşılaştığınızda içinizdeki ses size ne söylüyor, dikkat kesilin.

·         Bu durum ne kadar kalıcı, ne kadar yaygın? Hayatının her alanı bundan etkileniyor mu?

·         Zorluğu aşmak için herşeyi denedim mi diye sorun. Herşeyi yapabiliyor olsan şimdi ne yapmayı seçerdin?

En son Six Seconds’ın bir sloganı ile bitirelim “Yol yok bir yol değildir.”

Güzel günlere.

Six Seconds (6seconds.org) dünyanın ilk ve en büyük duygusal zeka organizasyonudur. Kar amacı gütmeyen bir kurum olan Six Seconds duygusal zekanın ölçülmesi ve geliştirilebilmesi için bilimsel çalışmalara dayanan bir model ortaya koymuştur. Amacı dünyada bir milyar insanın duygusal zekayı deneyimlemesidir.